Een verhuurder wil vooral duidelijkheid en transparantie omtrent uw dienstverlening en wil:
- een goed advies over de huurprijs
- geen leegstand
- de juiste en betrouwbare huurder
- goede juridisch perfecte huurovereenkomsten
- en geen gezeur achteraf
Dit betekent dat de verhuurmakelaar zich anno 2015 nog beter dient te onderscheiden van zijn of haar collega's. Dus stop met de loze kreten en verbeter en optimaliseer uw dienstverlening. Investeer in uw organisatie, train uw medewerkers en perfectioneer uw procedures en contracten.
Uiteraard zullen een aantal verhuurmakelaars denken dat zij alles al op de rit hebben staan. Echter het kan altijd beter. Kijk eens objectief naar uw organisatie van een afstand en verplaats u in de positie van een verhuurder.
Wat ziet een verhuurder als hij uw website bezoekt? Heeft u een duidelijk verhaal over uw diensten, wat kan de verhuurder van u verwachten? Wat zijn de kosten en wanneer dienen deze betaald te worden. Staat u werkelijk 100% aan de zijde van de verhuurder? Bent u kritisch in de selectie van kandidaat huurders? Een verhuurder heeft een ruime keuze aan verhuurmakelaars, dus waarom zou hij voor u gaan kiezen?
Een bezoekje aan de websites van een twintigtal willekeurige verhuurmakelaars leert al snel dat er nog veel te verbeteren is. Na gebruik van zoekwoorden op Google kom je op de Home pagina in plaats van de pagina "Verhuren". Er staat vaak weinig uitleg over de diensten. Ook de courtage staat nauwelijks vermeld. En wellicht het belangrijkste, de sites zijn weinig persoonlijk. Een verhuurder wil geen zaken doen met een kantoor maar met een persoon.
In 2015 gaan wij de verhuurmakelaars in Nederland intensief volgen en wij zullen de bijzondere, creatieve en onderscheidende verhuurmakelaars belichten. Wellicht is het dan ook tijd voor een verkiezing van "De verhuurmakelaar van het jaar 2015".
Goed artikel. Eerlijke en transparante communicatie samen met persoonlijke aandacht duren het langst bij Hypodomus Leiden. En natuurlijk staan wij open om nog creatiever tewerk te gaan om huurders te helpen aan een geschikte woning op maat.
BeantwoordenVerwijderenEerlijke en transparante communicatie schort het bij sommige partners binnen de branche nogal eens aan. Helaas, want dit zou toch een streven en dus prioriteit moeten zijn.
BeantwoordenVerwijderenMooi stukje! transparantie daar gaat het om. Mensen willen weten met wie ze in zee gaan. Een duidelijke site waar alle diensten staan vermeld en uiteraard de prijzen. Geen verrassingen achteraf! Eerlijkheid duurt het langst.
BeantwoordenVerwijderen